Pagina's

zondag 10 juli 2011

Zomerse bruidstaart


Een van mijn beste vriendinnen ging trouwen en toen kwam natuurlijk de hamvraag: wat voor taart gaat er komen?! Ze zei wat twijfelend dat ze nog niet zeker wist of er wel een taart kwam. Oei, dat is geen optie dus riep ik meteen: dan maken wij de taart! En met wij bedoel ik samen met vriendin S en A. Gelukkig was iedereen super enthousiast en opeens kwam De Grote Dag steeds dichterbij. Een idee wat voor taart we gingen maken wisten we al vrij snel: mijn heerlijke, zomerse mascarponetaart, en dan met allemaal verschillende soorten fruit zodat de kleuren mooi zouden oplopen. Super plan, maar nu nog de uitvoering.

Alle taartvormen verzamelden we, ingrediƫnten doorgerekend, inkopen gedaan en toen nog een volle dag in mijn keuken gestaan waar de boel compleet ontplofte. Maar het is ons gelukt! Een super zomerse bruidstaart!
Onderaan met blauwe bessen, daarna kersen, aardbei en bovenop framboos allemaal versierd met fruit en kleine witte bloemetjes. Verder maakten we nog 6 losse taarten erbij zodat we zeker weten genoeg hadden voor 90 gasten.
Het was een groot succes, het bruidspaar was er heel erg blij mee en mensen vonden het zo lekker dat sommigen voor een derde keer langskwamen om te snoepen.

En de rest van het feest? Geweldig! In de achtertuin van het bruidspaar met bandjes, ondergaande zon, groot vuur met bergen marshmallows en allemaal gekleurde lampjes en fakkels zodat we tot in de vroege uurtjes door konden feesten.

Oja, en natuurlijk moest het boeket gegooid worden. En wie ving ‘m? Naja, wie kreeg ‘m pontificaal in haar gezicht? IK! Dus wie weet dat ik nog eens een bruidstaart ga maken…

4 opmerkingen:

  1. MMm, wat ziet deze taart er lekker uit en mooi, echt super! Ik was op zoek naar een recept om mascarpone te combineren met rode zomervruchten dus dit komt goed van pas!

    Dank je wel!
    Groetjes
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige originele bruidstaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen dat jullie de taart ook gaaf vinden. Het recept vind je ook op mijn blog dus je kan 'm zo ook zelf maken. En mocht je tips nodig hebben, laat maar weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou je dit ook voor onze bruiloft kunnen maken ;-) Ziet er heerlijk uit en precies wat we zouden willen. Erg mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen