Pagina's

maandag 20 februari 2012

Koken voor TV chef


Er komt een bekende TV chef bij je thuis eten. Wat doe je dan? Ik vooral in de stress schieten!

Ok, ik had hem uitgenodigd, dus is eigen schuld dat ik mijzelf weer eens in een toch wat spannende situatie heb gewerkt. Nu wilde ik niet een compleet over de top menu bedenken wat ik nog nooit had gemaakt, dus ging ik voor safe, snel en simpel.

Dit is wat ik op tafel zette:
- Edamame met grof zeezout, en kant-en-klare rijstcrackers en wasabinootjes (eerlijk gezegd hoor).
- Oosterse lenterolletjes van tapiocabladen gevuld met tiger prawn, wasabimayo, paksoiblad, lente-ui en avocado. Daarbij zelfgemaakte ponzusaus en salade van komkommerslierten (ik kreeg van Robert Kranenborg ooit een 8.5 voor dit gerecht dus durfde het aan).
- Vega dimsum uit de vriezer van de toko (foei!) met sojasaus, wasabi en gemberflakes.
- Gewokte verse udon noodles met shiitake, lente-ui en lotuswortel. Erop schaafsel van gefermenteerde bonito (dat gaat zo leuk bewegen als het op warm eten).
- Zalm met home made teriyaki, sugar snaps en glasnoodles.
- Sukiyaki van langzaam gegaarde rosbief en ui met citroengras plakrijst.
- Groene thee- en sesamijs (beetje van mijzelf en beetje van de vanille ijsboer) met gemarineerde sinaasappel en een chocoladelepeltje.

En het belangrijkste, het was vooral een heel gezellige en inspirerende avond. Thanks man!

En voor de lezers: wie denk jij dat het was?

2 opmerkingen: