Pagina's

zaterdag 31 maart 2012

Ik sta in de Elle eten!


Naja, de vraag die ik stelde via Twitter staat samen met het antwoord van de culi alwetende Meneer @Wateetons in het foodieblad.
Echt heel erg leuk vind ik dat ik nu het antwoord weet op mijn vraag waarom slagerstouw altijd rood-wit gestreept is:

Dat is het niet. Hoewel het rood-witte touw inderdaad veel gebruikt wordt, liggen zijn blauw-witte en groen-witte broertjes ook gewoon bij de slagersgroothandel. Volgens de slagers die ik ernaar vroeg, hebben de kleuren geen specifieke betekenis, dus het is niet zo dat bijvoorbeeld blauw voor kalfsvlees en rood voor kip is bedoeld. De gestreepte touwtjes zijn trouwens typisch Nederlands, in Frankrijk gebruiken ze gekleurd effen touw dat velen malen sterker is dan ons breekjestouw. Ik heb inmiddels een Franse rol thuis liggen en al gebruikt bij twee verhuizingen en om de fundering van mijn huis te herstellen. Topspul.

Ps. Beste redactie van Elle eten, volgende keer wel mijn voornaam goed spellen hè: Philippine ipv Phillipine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten