Pagina's

dinsdag 21 juni 2011

Underground boerenmarkt


De underground boerenmarkt van Marjan Ippel was afgelopen weekend voor de 4de keer georganiseerd. Dit is een markt waar overactieve hobbykoks en semi professionals hun thuis gemaakte etenswaar verkopen. Dus eigenlijk een soort van foodie-koninginnedag-vrijmarkt. En daar ik een grote fan ben van markten en ook dol ben op food was dit dus de perfecte combi voor mij!
Via twitter werd de geheime locatie op het allerlaatst bekend gemaakt om controleurs vann de Voedsel en Waren Autoriteit buiten de deuren te houden. Dankzij briefjes op gebouwen kwam ik aan op de locatie waar het allemaal gebeurde. Na een kleine toegangsprijs en een stempel op mijn hand liep ik de ontvangsthal in van een oud hotel. Langs de muren en in het midden stonden tafeltjes aangekleed met bonte lakens met daarop allerlei home made producten. Wat mij meteen opviel was dat ik echt niet de enige was die hierop af kwam. Sommige standhouders waren zelfs al uitverkocht halverwege de middag! Snel kocht ik een van de laatste zakjes zoute caramels van Marielle, Indiase barfi van Raay en aardbeienvodka van Hazeleger. Voor het verrukkelijke, ter plekke gedraaide margarithaijs met zout shortbread van Eetschrijver schreef ik mij in op een wachtlijst zodat ik na half uurtje wachten kon smullen. Verder dronk ik Afrikaans gemberbiertje bij Ingmar, kocht ik gembersiroop van Erica en kreeg ik een geweldig lekkere punt frambozentaart met witte chocolade en munt van Esther. En met overvol gevulde tas met daarin ook nog mosterd met paardenbloemsiroop van Paul en rabarberlikeur van iemand die ik niet meer weet ging ik zeulend weer op weg naar huis. Wat een geweldig leuke markt was dat! En dankzij alle aankopen kunnen mijn smaakpapillen nog een tijdje nagenieten.
Wie weet ga ik volgende keer ook wat verkopen…

3 opmerkingen:

  1. Hai Philippine, wat leuk om een reactie van een voor mij onbekend iemand te ontvangen! Er gaat voor mij een wereld open via de computer die ik normaliter het liefst het raam uit gooi;-)Leuk dat we dezelfde insteek hebben wat blog betreft. Er is uiteindelijk niets leukers dan over eten te kletsen. Maar wat heb jij al veel geschreven zeg! Ga het eens op mijn gemak lezen. Groetjes,
    GM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog heb jij! En wat ben ik jaloers op je vanwege het feit dat je in een bestand zit voor de geheime culimarkt. Enig idee hoe ik tot deze 'happy few' kan gaan behoren?
    Groetjes, Jeanine
    Ps ik moest een 'profiel' kiezen. Geen idee?? Dus maar anoniem gedaan, terwijl ik helemaal niet anoniem hoef te zijn hoor. Geval van overmacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Jeanine,
    Dank je voor je leuke reactie! De markt wordt volgens mij paar keer per jaar georganiseerd (door Marjan Ippel). Als je haar volgt op twitter en haar een beetje in de gaten houdt dat kom je het vanzelf wel tegen ;-) Is echt heel leuk.
    Veel kookplezier en wie weet tot op de volgende markt. Groetjes, Philippine

    BeantwoordenVerwijderen