Pagina's

donderdag 19 mei 2011

Lancering Jamie Magazine


Ok, je wilt naar de lancering van Jamie Magazine maar je bent niet uitgenodigd voor het feestje van het nieuwe kooktijdschrift in Nederland. Hoe pak je dat aan? Of beter gezegd, hoe pakte ik dat aan?

Twitter vind ik een geweldig medium. Je komt heel makkelijk in contact met allemaal leuke mensen en als je zo om je heen een beetje tettert is de kans groot dat die leuke mensen ook nog wat terug zeggen. Met die gedachte zei ik tegen @jamiemagazineNL dat ik graag naar hun feestje wilde komen. Helaas kreeg ik geen respons. Wel zag ik dat er tegen ene @schrijver werd getwitterd dat hij nog een uitnodiging per mail zou ontvangen. Tja, het is natuurlijk best brutaal, maar ik heb gewoon gevraagd of ik met hem mee zou mogen naar het lanceringsfeestje.

We spraken af om elkaar te ontmoeten voor de deur van restaurant Fifteen waar het spektakel plaats zou vinden. Al lopend in die richting kwam ik er achter dat de afstand toch wat groter was dan ik had verwacht. Bang om niet te laat op mijn belangrijke afspraak te komen vroeg ik een fietser of ik achterop mocht springen. Dankzij deze lift werd ik perfect op tijd en voor de deur afgezet.

Natuurlijk best gek om zo met een wildvreemde kennis te maken maar gelukkig bleken @schrijver en ik een goede match te zijn dankzij onze compleet tegenovergestelde meningen over vlees en roken. Dus genoeg stof om over te kissebissen onder het genot van een wijntje en biertje. Maar helaas voor hem, wilde ik graag ook andere mensen spreken want er liepen heel wat BF’ers in de overvolle ruimte rond, op Jamie na dan. Nu ben ik bescheiden genoeg om hier niet een lijstje op te noemen van alle Bekende Foodies, maar ik heb echt geweldig leuke gesprekken met aantal van hen gehad. En toegevende dat ik, onder het genot van een wijntje en heerlijke plakjes worst van Brandt&Levie iedereen lief en leuk vind, hoop ik dat ik in mijn energie-explosie van een huppelend veulen niet iedereen tot vermoeiens toe heb lastig gevallen ;-)

Bij zo’n lanceringsfeestje hoort natuurlijk ook een goodiebag, beter bekend als een foodiebag want met dit soort gelegenheden er zit vaak veel lekkers in. Nu bleek bij het verlaten van het pand helaas dat deze begeerlijke tasjes op waren. Gelukkig kwam ik buiten een zeer hoffelijke meneer tegen die zo lief was om de niet eetbare Jamie Tefal koekenpan uit zijn tas aan mij af te staan. Hier was ik erg blij mee want deze pan bewees mij meteen een goede dienst als paraplu, of kan ik beter zeggen een panneplu?

Op weg naar huis plofte ik geheel tevreden en voldaan neer op een bankje in de trein. In alle rust heb ik het Jamie Magazine, waar het eigenlijk allemaal om draaide, maar eens goed bekeken. Het is een niet tuttig tijdschrift op mat papier dat doordrenkt is met prachtige foto’s van Jamie eten. Stoer, los uit de pols en passie voor koken spat van de pagina’s af. Bij recepten die vallen onder kookclub jr. en Stap Voor Stap staat een goede visuele uitleg terwijl je achterin een gigantische opsomming vindt van supersnelle suggesties voor de hele week. Fijn! Enige is dat ik 30% Nederlandse invulling wel wat aan de magere kant vind ten opzichte van 70% die uit de Engelse nummers wordt gekopieerd. Maar hé, dit is pas het eerste nummer, wie weet wat er allemaal nog gaat komen. En misschien weer zo’n leuk feestje bij het 1 jarig jubileum volgend jaar?

Het eerste nummer van Jamie Magazine is vanaf vandaag 19 mei 2011 te koop en kost 5,95.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten