Pagina's

zondag 22 mei 2011

Nieuwe smaken


Zelf allemaal lekkere recepten bedenken is natuurlijk leuk, maar er is meer. Zo ben ik altijd nieuwsgierig naar foodtrends en nieuwe producten of smaken die op de markt komen. Daardoor komt het regelmatig voor dat ik van alles wil proeven en uitproberen, dus ook fastfood.

McDonalds kwam dit voorjaar met een nieuwe milkshakesmaak: appel-peer. Dus ik naar de hamburgertent waar het vol zat met gillende tieners en jengelende kids. Een ongeïnteresseerd meisje nam mijn bestelling op en binnen enkele seconden stond er een beker voor me gevuld met een lichtgroen koud goedje. Het smaakte naar geurpennen van vroeger, oftewel extreem chemisch. Hoe warmer de milkshake werd, ik kon het echt niet snel naar binnen werken, des te meer de zoetstoffen aan mijn gehemelte plakten en in mijn verbeelding mijn tanden af begonnen te brokkelen. Ja, ik ben voor No Waste, maar helaas het is mij niet gelukt mij slurpend door die hele beker heen te werken.

Vanuit mijn nieuwsgierigheid was ik ook wel benieuwd naar de nieuwe smaak in snaailand: patatje joppie chips. Zak in mijn winkelkarretje gekeild en eenmaal thuis opengetrokken. Eigenlijk vond ik deze nieuwe variant nog best te happen. Het deed me in de verte denken aan Engelse vinegar chips door de zurige smaak. En ja, ik geloof dat ik er meer van heb gegeten dan ik van plan was. Of kwam dat door het effect van E-621, een smaakversterker die je stimuleert om meer in je mond te proppen?

Als reactie op het succes van de patatje joppie chips kwam de concurrent met de smaak patatje oorlog op de markt. Die zak schafte ik ook aan. De vorm van de chips vond ik een verrassing, het leken net kleine patatjes, van die harde kleine stukjes die aan het eind van je bakje vette friet overblijven. Leuk! De geur was prima met beetje ui en pinda. Jammer dat de smaak achterbleef; pittig zoet met zweem van ui. Helaas weinig pindasaus te ontdekken wat mij best aantrekkelijk leek. Of deze zak wederom in mijn wagentje beland? Nee helaas, kom maar weer op met een nieuw smaakje wat ik bij wijze van experiment kan proeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten